חנה גולוד

מעלה תכנים

איך הגעת אלינו לעמותה? מה את עושה בחיים? משפחה, מקצוע?

במקצוע אני מורה למתמטיקה. כשסיימתי את הלימודים בבית הספר אמרתי לעצמי שכף רגלי לא תדרוך עוד בכותלי בית ספר. למדתי השכלה גבוהה, קיבלתי תואר שני ופתאום מצאתי את עצמי עוסקת בהוראה. בהתחלה לימדתי מקצועות טכנולוגיים ולאחר מכן לימדתי מתמטיקה. גיליתי שהדבר המעניין ביותר בתחום ההוראה הוא לא הידע שרכשתי במהלך שנות הלימוד, אלא מציאת האמצעים והשיטות להעביר אותו לאחרים.
עליתי לארץ מברית המועצות בשנת 1991 ומאז עבדתי כמורה למתמטיקה בבית ספר עד היציאה לפנסיה. במשך שנות עבודתי בבית ספר יסודי גיליתי דבר נוסף שהשפיע על היחס שלי להוראה: לא כל כך חשובה כמות הידע שהילד יקלוט- החינוך הנכון הוא זה שיקבע אם יהיו לו חיים טובים ומאושרים, לו וגם לכולם סביבו! ידע הוא יוכל לרכוש בהמשך לפי הצורך שיגלה בחיים, במיוחד כיום בעידן המחשבים והאינטרנט, אבל החינוך הנכון בונה אדם עצמאי השולט בחייו ולא סתם צרכן המושפע מכל הפרסומות בסביבה.
למה זה היה לי חשוב? כי הייתי כבר סבתא ורציתי שהנכדות שלי תהיינה מאושרות.
אבל מהו החינוך הנכון? חיפשתי במקורות שונים עד שיום אחד קראתי מאמר על החינוך האינטגרלי. אני זוכרת שדובר שם על הצורך לחנך את הילדים לאהבה ולנתינה, ומתוך כך ללמוד זאת בעצמנו. בהמשך הופיע משפט שהעתקתי לעצמי: "… היום, יותר מתמיד, עולה צורך בשיטה שתוכל לשמש בסיס לחברה מאושרת, שבה כל החלקים ימצאו את מקומם ויפעלו למען מטרה משותפת."
המאמר היה נקודת הסיום של החיפושים שלי ומאז התחיל חיפוש חדש- לגלות ולהבין כיצד מממשים זאת! כך הגעתי לעמותת "משפחה למען חיבור".

מה התפקיד שלך בעמותה?

בעמותה אני לומדת מהו החינוך האינטגרלי ומממשת את מה שאני לומדת בחוגים שאני מעבירה ביחד עם חברות שהן בעצם מדריכות צעירות. העברתי חוגי הכנה לכיתה א', וחוגי מתמטיקה בכיף. אני מנסה להשתמש בידע שאני רוכשת גם בתחום המחשבים, בכך שמשתתפת בבניית אתר הקהילה של העמותה, ובעזרה בפרויקט הוובינרים של העמותה.

האם יש לך סיפור מיוחד מהתפקיד שלך?

בחוג הכנה לכיתה א' שאותו אני מדריכה, לומדים את כל התוכן הנדרש לסיום גן חובה ולקראת הלימודים בבית הספר. כל הלימוד, אפילו נושאים רציניים כמו חשבון והנדסה, נלמדים בצורה ממושחקת, באווירה חברית ושמחה, ובתמיכה הדדית, כך שהילדים קולטים את החומר בקלות. יצירת אווירה של תמיכה הדדית ולימוד דרך משחק הם עקרונות מרכזיים בחינוך האינטגרלי. הלימודים חוויתיים עד כדי כך שהמדריכה השנייה בחוג שמגיעה מהתחום ההומני, אמרה לי שאילו היא הייתה לומדת חשבון בדרך זו היא הייתה הופכת למתמטיקאית.

למה את מתנדבת?

אני מתנדבת בעשייה בקהילה, כי הקהילה בונה סביבה חינוכית ברוח "ואהבת לרעך כמוך". זה מה שאני מאחלת לנכדות שלי ולכל ילדי העולם.

רוצה לשתף את הכתבה ברשתות החברתיות?

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Scroll to Top