1. שימושים רבים לחפץ
כאשר כולנו ביחד חושבים ביצירתיות ומעלים רעיונות –
אפילו כוס פשוטה תשמש אותנו ב-20 דרכים שונות
- הציגו תמונה של חפץ פשוט ומוכר, לדוגמה: כוס.
- בקשו מהילדים להצטייד כל אחד בכוס משלו (או בחפץ אחר שבחרתם) לצורך המשחק.
- הציבו אתגר: עלינו להגיע ל-20 רעיונות ב-5 דקות, מה החפץ הזה היה יכול להיות אם הוא לא היה כוס. לדוגמה: כובע, בור עמוק, נעל.
- כל מי שיש לו רעיון, יוצא מהשתק ואומר אותו במילה או שתיים, רצוי גם להציג את הפעולה שנעשית עם החפץ. ברגע שיסיים עליו להיכנס שוב להשתק, ואז משתתף אחר יכול להציג רעיון נוסף.
- מי שכבר הציע רעיון, יכול לתת רעיון נוסף רק לאחר שכולם דיברו או לפחות נשאלו אם רוצים להגיד. ממשיכים כך עד שמגיעים ליעד.
- טיפ למדריך: אם הקבוצה השיגה את היעד בקלות, אפשר לעבור לרמה של “שחקני על”, להציג חפץ נוסף (למשל כיסא), ולהציב אתגר קשה יותר.
המשחק מבוסס על אתגר קבוצתי, אין מפסידים רק מנצחים. ההצלחה היא משותפת, ולכן נוצרת הרגשה חמימה ונעימה, שכולנו ביחד מפנים את היצירתיות שלנו לטובת הקבוצה כולה.
2. לטיול יצאנו
כשטוב לנו ביחד ויש בינינו זרימה,
את השמחה מיום טיול, נוכל לייצר גם בישיבה מול המסך.
- הכנה: הכינו מצגת ובה תמונות של מקומות. בדקו שאתם יודעים להקרין את התמונות דרך שיתוף מסך של תוכנת ה”זום”. דוגמאות למקומות: חוף ים, מגרש כדורגל, לונה פארק, בית ספר, בית מלון, בית חולים, בית כנסת, הר החרמון.
- הסבירו: לא תמיד יוצא לנו ללכת ביחד לים או למקומות אחרים, אבל גם לדמיין את זה יכול להיות ממש כיף.
- הקרינו על המסך תמונה של מקום, לדוגמה: חוף ים. בקשו שכל מי שמתחשק לו להיות עכשיו בחוף הים, ילחץ על כף היד של תוכנת ה”זום” (הצבעה).
- הסבירו: המטרה שלנו היא לדבר בזרימה, כאילו שאנחנו נמצאים במקום שמוקרן בתמונה. עלינו ליצור הרגשה, שאם מישהו היה רק שומע אותנו, הוא היה מרגיש שאנחנו באמת במקום הזה.
- בהתחלה הדגימו בעזרת שאלות לילדים: שאלו: “מה אפשר להגיד בחוף הים?” תשובה אפשרית: “תראה אילו גלים!” שאלו: “איך אפשר להמשיך את הסיטואציה בחוף הים?” תשובה אפשרית: “מגניב אחי בוא נקנה ארטיק, חם לי!”
- מצוין- אז בואו נמשיך לדבר וליצור הרגשה כזאת!
- טיפ למדריך: אם הקבוצה השיגה את היעד בקלות, אפשר לעבור לרמה של שחקני על, לתת חפץ נוסף (למשל כיסא), ולהציב אתגר קשה יותר.